II Jornada CO-MEDIANT

publicado a la‎(s)‎ 27 abr. 2017 1:33 por IES Violant de Casalduch Benicàssim   [ actualizado el 29 abr. 2017 9:29 ]

Per segon any consecutiu es va celebrar a Benicàssim la trobada d'alumnat mediador "Co-mediant". Es tracta d'un esdeveniment dirigit per i per als estudiants que durant el curs realitzen tasques relacionades amb la millora de la convivència en els centres educatius, bé des de la mediació escolar, bé amb altres iniciatives, algunes de les quals es van mostrar a la trobada.
La jornada es desenvolupa amb activitats pensades per als estudiants: col·loquis, mostra d'experiències, dinàmiques participatives, tallers i com a colofó, un espectacle a càrrec del grup T.R.E.S. Teatre social que treballa el teatre-fòrum, una tècnica enquadrada en el teatre de l'oprimit, en el qual molts dels assistents van prendre veu i van assumir diferents rols. Des de diverses perspectives es tracten els problemes als quals s'enfronten aquests alumnes voluntaris que dia a dia participen en els seus centres per a aconseguir millorar la convivència.
Van participar quasi tres-centes persones entre professors i alumnat, procedents de quinze centres educatius de primària i secundària de la província, a més del nostre, que va ser l'organitzador de l'esdeveniment.
Per a l'organització a més del professorat i alumnat del nostre centre s'ha comptat amb la col·laboració de FADES, a més del suport de l'AMPA i l'ajuntament.
Volem agrair a tots els participants el seu entusiasme i la seua implicació en totes les propostes de la jornada. Gràcies a ells un any més hem viscut una intensa jornada d'aprenentatge i convivència.

La mediació des de la veu de l'alumnat

Co-mediant 2017