Javalambre

publicado a la‎(s)‎ 6 abr. 2011 4:53 por Ana Ovando

Més imatges

El passat dijous 3 i divendres 4 de febrer el cicle formatiu de grau mitjà del nostre institut, va realitzar conjuntament amb l’alumnat del mateix cicle formatiu de l'institut Miralcamp de Vila-Real, una formació específica en neu.

Aquesta activitat es va realitzar als voltants del refugi de la federació aragonesa de muntanya “Rabada y Navarro” ubicat a la serra de Javalambre en Teruel.

L’alumnat va poder practicar tot un deguit d'activitats relacionades amb la neu com el desplaçament amb raquetes de neu, on es va pujar al pic de Javalambre de 2.020 m d'alçada, o les tècniques d’autodetenció en cas de caiguda, utilitzant el propí cos per a frenar i amb l’ajuda d’un piolet.

Un altra de les activitats estrella de la formació, va ser el conèixer tot el protocol a seguir per a la detecció de víctimes d’allaus, realitza’n practiques reals amb els ARVA (Aparells de rescat de les víctimes d’allaus).

I per a finalitzar la formació, van poder aprendre com muntar un despenjament segur en la neu, per a poder fer un ràpel amb cintes planes, mosquetons i cordes de randoneé.

Aquesta es una de les moltes activitats formatives que es realitzen en els cicles formatius, que ens serveixen per a donar una formació específica sobre continguts que apareixen en els curriculums dels cicles. Destaca la importància que te, el fet de fer aquest tipus d’activitats amb coordinació en altres centres, com en aquest cas amb l'IES Miralcamp de Vila-Real, ja que l’alumnat dels dos centres podem relacionar-se entre ells i fer l’activitat molt més enriquidora.

Seguint en aquesta dinàmica d’activitats compartides, estem preparant una nova activitat formativa, que consistirà en fer una travessa a peu, que sortirà des de Llucena i ens portarà a Vilafranca del Cid, amb estància final en l’alberg la Parreta, on el nostre alumnat podrà gaudir de la experiència en sí mateixa, així com completar la seva formació com a tècnics esportius.