La màgia de Coto

publicado a la‎(s)‎ 24 may. 2011 3:57 por Ana Ovando

El passat 4 de maig, a l’Institut, vam tindre la sort de compartir una estona molt agradable amb la companyia d’un geni del càlcul, l’asturià Alberto Coto García.

Aquest calculista, és la persona més ràpida del món fent càlculs mentals, com així ho certifiquen els seus múltiples records Guinness, els sis títols de Campió del Món o el fet d’haver sigut guanyador absolut al medaller de l’última Olimpíada de l’Esport Mental (Istambul 2008) amb dos ors i una plata.

Es va dirigir a l’alumnat d’ESO i Batxillerat, en tres grups i sessions.

Lluny de ser una xerrada teòrica i densa de contingut matemàtic, Alberto, va connectar immediatament amb els xiquets i xiquetes fent jocs matemàtics i explicant trucs per a practicar i potenciar les capacitats mentals.

L’alumnat quedava meravellat del discurs del calculista que a més no dubtava en revelar els seus secrets o estratègies de càlcul.

Calcular mentalment, va dir, és molt important en el dia a dia de la persona ja que contínuament prenem decisions on un bon maneig dels nombres ens pot proporcionar un avantatge i un benefici interessant.

No hem de deixar a la calculadora tot el treball. Esta ens pot ajudar però mai substituir. S’ha que donar al cervell allò que necessita per al seu desenvolupament.

L’activitat va resultar molt gratificant i tothom es quedà amb ganes de més. Així que crec que tardarem a oblidar aquesta demostració de màgia matemàtica.

Alberto, gracies per aquesta estona i fins sempre amic.