LVDI SAGVNTINI MMXVI

publicado a la‎(s)‎ 16 abr. 2016 14:35 por IES Violant de Casalduch Benicàssim
Un any més els alumnes del nostre centre han acudit a Sagunt per a participar en els Ludi Saguntini, l'esdeveniment didàctic relacionat amb el món clàssic de major transcendència en tota Europa. En aquesta edició han participat al voltant de 15.000 estudiants (de la nostra comunitat, de la resta d'Espanya, de Portugal, de Finlàndia).
Els nostres alumnes de Cultura Clàssica, de Llatí i de Grec participen en diferents activitats. Alguns han anat a aprendre en els tallers de mitologia i el dedicat al còmput del temps en l'antiguitat. Els alumnes de batxillerat van estar tot un matí com a monitors en el Spatium Linguarum, on van poder ensenyar a alumnes d'altres centres els seus coneixements de llatí i de grec per mitjà d'activitats lúdiques. Aqueix mateix dia van acudir a una representació teatral en un lloc privilegiat, el teatre romà.
D'altra banda el dia de la clausura dels Ludi Saguntini els nostres alumnes de batxillerat van participar en una sessió especial de llatí, el Nunc Latine, aprenent a usar el llatí com a llengua viva.
Alguns dels alumnes de 2º de batxillerat van tenir l'oportunitat de participar en la Pompa, desfilant al costat d'altres voluntaris per a commemorar la celebració de les Grans Dionisias, importants festes ateneses dedicades al déu del teatre, el vi i les passions. La Pompa va recórrer els carrers de Sagunt fins arribar al teatre, on van poder gaudir d'una excel·lent versió de la Iliada a càrrec del grup saragossà Clásicos Luna.

Ludi Saguntini 2016